My Lands: Black Gem Hunting

My Lands Discussion Board
Teraz jest środa, 19 września 2018, 17:24

Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: System gry
PostNapisane: sobota, 22 marca 2014, 22:24 
Offline
Magister

Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2012, 05:12
Posty: 107
Witam.
Mam w klanie kilka osób którzy posiadają bohaterów czarodziejów (zaklinacz,nekromanta głównie). I oni co chwilę znajdują zwoje lub czasem artefakty. Ludzie z mentorami lub tak jak ja paladyn znajdują zwoje ,,od święta". Mój paladyn to już bije rekordy bo średnio bije 7 ruin dziennie a znajduje cokolwiek średnio raz na tydzień. Mam kolegę mentora który nie znalazł na mentorze 20 dni nic, ja na paladynie rekord 26 dni. Czarodzieje przynoszą wiele. Nie uważam się za poszkodowanego bo kiedyś miałem znachora i przynosił mi wiele zwojów, jeden artefakt. Uważam jednak, że jeśli mają oni jakąkolwiek większą szansę powinno to być opisane i być wpisane w jedną z umiejętności. System gry nawala. To argument nr 1.
Drugi to artefakty. Kiedyś zaglądając do moich wrogów byłem święcie przekonany, że mają oni znajomości. Jak możesz dostawać artefakty jakie się tylko marzą a ja dostaję artefakty ,,z dupy wzięte" to idzie się kulturalnie mówiąc zdenerwować(nie wspomnę o Elite - skąd pochodzi gra - że idealnie wymarzone artki mają i nadal uważam to za przekręt) I artefakt 1-3 można przeboleć ale jeśli dostaję się artki na dywersję luster, rynku i kupców to idzie się mocno wkur*ić. Bo artefakty 4 i 5 poziomu nie łatwo dostać. Założę się, że dostanę za 50 agresorków arrtek na wydobycia złota w kopalniach lub artek na wydobycie chat drwala i młynów. Uważałem to za wałek aż zobaczyłem co dostaje dwóch moich klanowiczów. Dostają same najlepsze artefakty a ja i kilku innych dostają lipę. I nie mówię o 2-3 artefaktach ale o 10. System nie rozdaję losowo a na starcie gry losuje korzyść lub niekorzyść gracza i np w moim przypadku bardziej opłaca się założyć się multikonto i czekać na artki. Jeśli będą dobre to usunąć to konto. Bo po co mi konto które ma 500k strzelców, 200k lekarzy? Tego nie da się utrzymać,całą rolę grają artefakty a część graczy ma losowego pecha i jakikolwiek by to nie był poziom to artefakt się nie nadaje. Mam 600 mln frakcji, mnóstwo zadan wykonanych i do tej pory dostałem 1 artefakt przydatny (reszta kupiona itp).
Swoją drogą zmieniłbym zestawy bo artefakt na wydobycie kopalni złota (5 lvl) jest wiele słabszy od chocby butów z 1-2 lvl'a czy 2-3 lvl na zdrowie, atak. To jest argument nr2.
Argument nr3. Mam miasto obok jednego gracza z Elite i krzyczałem wszędzie, że ma układy bo od połączenia serwów w okolicy 2 królestw znalazłem jedno jezioro a u niego co najmniej 20.Ale przyłączyliśmy do klanu jednego gracza który obejmuje teren w którym co chwila są jeziorka. I tu system nawala po raz kolejny. Nie daje losowo jezior (jak i artefaktów) tylko na starcie gry wybiera czy będą się tam pojawiać czy nie. Aż chce się zakładać miasta w takich rejonach.
Czwarte to flagi. Mam klanowicza który nie kupuje bonusów a co turniej ma minimum 5 flag. Śmieszne bo ja mam maks 2-3. Czasem 0. Jeśli nie kupuje bonusu.
Teraz pytanie. Na pewno nie mogę być pokrzywdzony bo mogę położyć miasta gdzieś indziej, wybrać czarodzieja itd (poza tym, że to serwer wybrał mi miejsce miasta przy czym straciłem tysiące perełek), ale czy losowość powinna się zaczynać się podczas rejestracji pech/ szczęście czy może na jezioro/artefakt/flagę/magiczne przedmioty każdy powinien mieć tyle samo szans?
Uważam się za pokrzywdzonego ale nie krzyczę bo i moi klanowicze mają z tego korzyść, tak jak i we wrogich klanach mają pecha i szczęście. I rozmawiałem na ten temat z wieloma ludźmi. Czy jednak ta losowość która każdemu klanowi pomoże i zaszkodzi (może elite nie zaszkodzi) jest dobra? Bo człowiek który bije wiele mln frakcji i dostaje artki 4-5 lvl ,,z dupy wzięte" może sie wkurzyć i zrezygnować z gry. Sam dostałem wiele artefaktów na sprzedaż lub na przetopienie, ale gdy ktoś ma 3 artefakty 4 poziomu na wyrzucenie to nic, tylko wyłączyć grę i te pieniądze które miały iść na perełki wydać na perełki.. ale chmielowe(ewentualnie export).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: System gry
PostNapisane: niedziela, 23 marca 2014, 08:51 
Offline
Suzeren
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 14 października 2012, 10:08
Posty: 671
Wypowiem się tylko w kwestii bohatera i zwojów lub ich braku. :)

Otóż mam wojowniczkę, której zrobiłam specjalizację zwiadowcy. Okazało się to strzałem w dziesiątkę, gdyż faktycznie, w sumie z prawie każdej ruiny przynosiła jakiś zwój. Drugiego bohatera wzięłam zaklinacza i stało się coś dziwnego... Moja wojowniczka przestała przynosić cokolwiek z ruin, jakikolwiek zwój stał się rzadkością, ale o dziwo, właśnie zaklinacz zaczął przynosić zwoje z ruin. Piszę o zwojach, bo artefakty, to mi się może raptem trzy zdarzyły i raczej tyłka nie urywają. :mrgreen: Być może po prostu system nie generuje zwojów w ruinach, a może faktycznie bohater, jego typ, ma coś z tym wspólnego.. a może nasz serwer za mało dochodowy, stąd brak w ruinach i pereł i zwojów. :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: System gry
PostNapisane: poniedziałek, 24 marca 2014, 20:38 
Offline
Eskwair

Dołączył(a): sobota, 23 lutego 2013, 11:56
Posty: 33
nawet nie chcesz wiedzieć co ja dostałem za 50 agresywnych :D AG już się ze mnie pośmiało z tego powodu ;P dlatego powinien być jakiś system zmiany artefaktów na takie jakie chcesz ... powiedzmy 3 artefakty jakie masz na 1 jaki chcesz (tego samego poziomu oczywiście) :) nadal słabo ale przynajmniej byłaby jakaś opcja a nie tylko łut szczęscia :)
i co do zwojów i znachora wypowiedzieć się nie mogę ale szansa na znalezienie takowego w r5 jest dość mała r6 dopiero stwarza jakieś realne szanse :) do tego specjalizacja zwiadowca na strategu i nie ma tak tragicznie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: System gry
PostNapisane: wtorek, 25 marca 2014, 01:02 
Offline
Magister

Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2012, 05:12
Posty: 107
Wiem, że zwojów mało, ale czemu nie znajdują ich mentorzy,paladyni, wojownicy a czarodzieje tak? Jeśli mają większe szanse powinno to zastępować jeden bonus. Dziwny przypadek Djabliczki też o czymś świadczy. Coś nie tak z systemem. Co do pomysłu wymiany 3 artków na jeden wybrany - bardzo fajne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: System gry
PostNapisane: wtorek, 25 marca 2014, 18:15 
Offline
Marszałek

Dołączył(a): poniedziałek, 22 października 2012, 21:00
Posty: 308
Podzielę się moimi obserwacjami:

1. W ruinach 6 poziomu jest większa bazowa szansa na znalezienie magicznego przedmiotu niż w ruinach 5 poziomu - może stąd wynikają również różnice, które zauważasz dla różnych typów bohaterów? ja zwiadowcą biegam tylko na r6, a nekromantą (który jest "starszy") tylko na r5 z dużą ilością najemników - rozkład znalezionych przedmiotów (bez podziału na zwoje i artefakty) jest taki jak przypuszczałem, czyli zwiadowca wraca z pustym workiem raz na kilka dni, a czarodziej raz na kilka dni cokolwiek przyniesie i jest to zwykle zwój 1-2lvl - wg mnie dość logicznie się gra w moim przypadku zachowuje :)

2. Jak przeprowadzam jakąkolwiek większą akcję, która wymaga użycia dużej ilości zwojów to przez kolejne dni sporą część z tych zwojów co użyłem znajduję w ruinach - może to przypadek, ale nie tylko ja to sprawdzałem i informowaliśmy się nawzajem o tym co zostało użyte (mowa oczywiście o tych najbardziej poszukiwanych zwojach typu placówka, wieża oblężnicza, latarnia, zwiększenie limitu obrony, itd) i teoria się potwierdzała, choć sam w nią do końca nie wierzę. Najciekawsze co zauważyłem to artefakty znajdowane w ruinach pojawiają się jak ktoś udoskonali artefakt (poświęcając dwa nieprzydatne) - to też mocno naciągane, ale skoro nie można udowodnić, że tak nie jest ... ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: System gry
PostNapisane: środa, 26 marca 2014, 08:57 
Offline
Suzeren
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 14 października 2012, 10:08
Posty: 671
Być może Kafel masz rację, chociaż ja obydwoma bohaterami biegam i na r5 i na r6, gdyż jeśli w mojej okolicy utrafi się wolno stojącą ruinę, to nie ma co się oglądać i trzeba od razu startować. Dziś wzięłam czar expa na potwory, więc staram się bohaterami biegać głównie na r6 i dla odmiany, to wojowniczka ze specjalizacją zwiadowcy przynosi zwoje, a zaklinacz nie przynosi nic. Także chyba jednak jest tu duża losowość. Jeśli zaś chodzi o artefakty, to muszę powiedzieć, że o dziwno większą ilość widziałam przyniesionych ze słabych r5, które miały po około 20k duchów, niż w r6, ale być może to też czysta losowość. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: System gry
PostNapisane: piątek, 28 marca 2014, 22:40 
Offline
Magister
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 18 listopada 2012, 02:57
Posty: 154
Oj...

Sporo przemyśleń, sporo uwag... sporo analiz; ale i sporo błędów...

Primo: Musicie sobie wszyscy uświadomić 2 kwestie:

1. Niniejsza gra jest niczym innym, jak tylko programem komputerowym; zatem jako-taki rządzi się ściśle określonymi prawami - algorytmami. W myśl tego, faktycznie, nie istnieje coś takiego jak współczynnik losowy! Nawet jeśli coś jest teoretycznie "losowe"; to nadal istnieje wiele zmiennych - warunków logicznych - kształtujących parametry losu.

2. Też kiedyś miałem tak, że oskarżałem Elite o to, czy o tamto... Ot choćby mistrza Steel'a; o to, że w ciągu niespełna pół roku zdobył ponad 100 słonych jezior. Dziś - po prawie 2 latach gry - wiem doskonale, że jest to możliwe; i że nie stanowi oszustwa.

Konkludując: Elite zna po prostu system na wylot. Wie jak "generować" jeziora, które następnie "przekształca" w określone artefakty etc; generując w ten sposób "pilę obiegu zamkniętego". Warunek jednak jest jeden: trzeba wiedzieć kiedy i jak. (powiem jedynie, że nie jest problemem wygenerowanie "maksymalnego" jeziora (30dnie) - ewentualnie rozkłada się ono na 2x15; występujące w tym samym czasie.

Pozyskiwanie zwojów z ruin, również ma swój wzór :) Jest on na tyle skonkretyzowany, że nie tylko można "optymalizować" prawdopodobieństwo" ich wystąpienia, ale również kierować je w stronę zwojów określonego lvl. Nie ma to nic wspólnego z klasą lub specjalizacją bohaterów - wyjątkiem jest oczywiście zwiadowca (+250%).

Jednakże... np przy maksymalizacji prawdopodobieństwa wystąpienia (pułap +1200%) szansa na znalezienie art. 5lvl wynosi około 0.0002%; dla danego zdarzenia, występującego w czasie 1 cyklu.

CO do nagród z questów. Tu niestety danych jest za mało; a zmiennych od groma :| Można sobie jedynie domniemywać. Pokuszę się jednak o stwierdzenie, że zdecydowanie jedne arty są dużo częstsze od drugich.

Także... Wiedza, wiedza; i jeszcze raz wiedza! Jak myślicie; dlaczego nie można nigdzie znaleźć info na temat prawdopodobieństw, zależności, wynikowych itp? Przede wszystkim jest to zawsze najściślej strzeżona tajemnica Twórcy produktu - to raz - a dwa to to, że jak już ktoś do czegoś dojdzie, to trzyma to dla siebie lub dla ścisłego grona.

Ukraina i Rosja są kolebkami tej gry. Tam pisze się najwięcej kalkulatorów, symulatorów i boot'ów. Tam są ludzie, którzy mają wiedzę, umiejętności i możliwości na "rozpracowywanie" systemu. W Polsce tym czasem powstała jedna replika kalkulatora i jeden boot. Tam gra 100k ludzi, tu 500. Tam się walczy o swoje; a tu stara przeżyć...

Czasem obowiązuje jedna zasada: wiedza działa dotąd; dokąd nie staje się powszechna ;)

Pozdrawiam...

ABS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: System gry
PostNapisane: piątek, 28 marca 2014, 23:19 
Offline
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 21 grudnia 2012, 22:08
Posty: 99
Djablica napisał(a):
właśnie zaklinacz zaczął przynosić zwoje z ruin


Zwolennicy matematycznego zachowania się Wszechświata mogą mówić ile zechcą , ale zaklinacz faktycznie ma do zwojów i artów tzw. "szczęście " . Gram niewiele - 2-3 ruiny dziennie , prawie codziennie jakiś zwój wpada , a z szóstek to już prawie obowiązkowo . Inna sprawa to ich przydatność , ale przy tej regularności i tak nie ma co narzekać .

kafel napisał(a):

1. W ruinach 6 poziomu jest większa bazowa szansa na znalezienie magicznego przedmiotu niż w ruinach 5 poziomu ... wg mnie dość logicznie się gra w moim przypadku zachowuje :)


To prawdopodobnie zawartość kodu programowego , ale logika w grze w dużej części losowej to chyba zbyt odważne słowo. Zjawiska losowe nie muszą podlegać regułom związków przyczynowo-skutkowych stanowiących podstawę logiki .

kafel napisał(a):
2. Jak przeprowadzam jakąkolwiek większą akcję, która wymaga użycia dużej ilości zwojów to przez kolejne dni sporą część z tych zwojów co użyłem znajduję w ruinach - może to przypadek


No tu też zgoda - jeśli jest więcej takich przypadków - suma większości przypadków stanowi regułę .

Prawdą jest , że w niektórych kratkach jeziorka , fajne szyby pojawiają się "chętniej" ale nie przypisywałbym tego złośliwości losu ani jakiejś specjalnej predylekcji zwłaszcza premiującej klan X lub Y .

Na pewno każdy ma w związku z tą grą jakieś ciekawe , nie poddające się obiektywnej ocenie spostrzeżenia , chętnie zapoznaję się z nimi i nie widzę powodu żeby się tym także nie podzielić . Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: System gry
PostNapisane: niedziela, 30 marca 2014, 13:23 
Offline
Magister

Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2012, 05:12
Posty: 107
O ile Absurdum we wszystkim masz rację, o tyle właśnie mimo braku większej szansy u czarodziejów (danej z umiejętności) znajdują oni wiele częściej. I właśnie idealnie rozpisałeś na czym polega system, a ja po prostu poruszyłem temat gdzie znalazłem błąd w systemie. Bo jak widzisz kilka osób potwierdziło regułę. Mam kilku ludzi w klanie którzy raportami potwierdzają moją tezę. O ile co do artków mogę się mylić to mam mnóstwo dowodów na fart czarodziejów. Sam zanim miałem paladyna biegałem ze znachorem/zaklinaczem i nie wiedziałem co robić z tymi zwojami, dziś jak chce mieć zwój więcej to muszę iść do handlarza.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.084s | 11 Queries | GZIP : On ]