My Lands: Black Gem Hunting

My Lands Discussion Board
Teraz jest poniedziałek, 16 lipca 2018, 06:01

Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: sobota, 24 listopada 2012, 13:02 
Offline
Magister
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 5 listopada 2012, 21:50
Posty: 254
Lokalizacja: Skądinąd
Zbyt wąskie przedziały, zbyt szybkie awansy - implikacje.
Rozumiem, że jako produkt komercyjny, gra z założenia ma generować zyski - OK.
Niemniej jednak obecny system Rang niesie ze sobą pewne zagrożenia:
1. W przypadku stylu gry ekonomicznej brak szansy na konfrontację
z Ruinami 1*, 2* jeśli wykluczyć misje samobójcze. Zbyt szybki przyrost
punktów w stosunku do możliwości produkcji odpowiedniej ilości wojska.
2. W przypadku stylu militarnego dzieje się podobnie z niewielką zmianą
w ilości zaliczonych Ruin i tak jednak przetworzenie zdobytych surowców
wybija nas szybko poza ramy, w których możemy w miarę swobodnie się poruszać.
3. *** i **** następuje hamowanie z piskiem opon, w zasadzie zaczyna
się faza "pracownika dozoru fizycznego", którego jedynym zadaniem przez długi
czas jest potrzeba 1-2 krotnego zalogowania się w ciągu dnia w celu
zagospodarowania/przerzucenia surowców.
4. Gra jest w fazie głęboko wczesnej w Polsce, co za tym idzie osób grających
nie jest zbyt wiele, obecny system rang utrudnia, bądź uniemożliwia czasem
wykonania niektórych zadań (słynna 150-ka), w celu realizacji których część
ludzi zainwestowała kupione za realne pieniądze perły. W efekcie powoduje
to poczucie oszukania przez twórców gry i niechęć do kontynuacji dalszej
gry.
Rozwiązaniem problemu mogłaby być możliwość resetu części questów
niemożliwych do wykonania przez gracza na określonym obszarze wynikającym
z braku graczy na tym samym poziomie (wymuszonym przez mechanikę gry).


Sama koncepcja gry osobiście mi się podoba, nie piszę więc, żeby ponarzekać pro forma.
Wiem jednak, że jeśli ktoś będzie chciał zmusić mnie do 2 tygodni nic nierobienia
w grze z tytułu źle zbalansowanego kontentu, to po prostu z nudów przestanę
grać i jednocześnie płacić. Warto chyba zatrzymać klienta niż liczyć tylko
na mikropłatności nowych osób, które mają tą samą szansę na zanudzenie się
w późniejszym (nie aż tak dalekim) terminie.
Dla mnie osobiście największą przeszkodą w tym wszystkim jest brak możliwości
ukończenia zadań i dreptanie w miejscu.

Trudno zrozumieć i wybaczyć brak możliwości postępu ze względu na brak
innych graczy. Nikt nie będzie czekał 1-2 m-ce na innych ludzi, żeby móc grać dalej.

_________________
Pozdrawiam,
Debren


Verbum sapienti sat est.
__________________________________________________________________
Jeśli szukasz Mentora i chciałbyś lub chciałabyś zostać moim uczniem
(serwer Archon) rozpocznij grę z poniższego odnośnika:
>> Link referencyjny << | Encyklopedia | FAQ | Questy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 24 listopada 2012, 13:35 
Offline
Marszałek

Dołączył(a): poniedziałek, 22 października 2012, 21:00
Posty: 308
Z pierwszą częścią nie do końca się zgodzę.
Dopóki miałem rangę kapitana to trzymałem się jej ile wlezie - szczególnie z powodu questów. Nie zagarniałem dodatkowej kopalni, czy szybu właśnie przez to, żeby nie skoczyła mi ranga i rozwijałem się przez to bardzo powoli - to się zgadza z Twoimi spostrzeżeniami. Jednak jak wskoczyła mi trzecia gwiazdka (już nie mogłem tego uniknąć, chyba że usunąłbym jedno miasto albo wybił pół wojska), to tempo rozwoju skoczyło o kilkaset procent. Mam wystarczająco dużo wojska, żeby samemu bić co słabsze ruiny lvl3, kalkulacje podpowiadają nawet, że od biedy lvl4 z małymi stratami też mogę rabować - dziś się przekonam :) Do tego codzienne rabowanie kilku, a czasem kilkunastu kopalni daje głównie dodatkowe złoto. Dobre ulokowanie jednego z miast (step i 8 pól zboża) mimo tylko lvl2 tego miasta daje mi możliwość handlowania zbożem nawet po najwyższej cenie - po prostu nie ma go ostatnio na rynku w mojej okolicy. Twierdzę, że można rozwijać się w wielu kierunkach i nie palić za sobą mostów w żadnym z nich. Nie zapominajmy jednak, że ciągle jesteśmy w bardzo wczesnej fazie rozwoju - to o czym teraz piszemy prawdopodobnie nie będzie miało większego znaczenia, jak np.: bohater osiągnie któryś tam poziom i go ktoś uwięzi ;)

Zgadzam się co do questów, których w niektórych sytuacjach zwyczajnie nie da się wykonać. Jak nie masz aktywnych graczy wokół siebie to wszystkie questy sojusznicze, w tym rozbudowana "karająca ręka" to albo strata pereł albo niezaliczone questy. Pewne rozwiązanie to założenie miasta w innej części mapy - utrudnia to jednak grę ze względu na przemieszczanie wojsk i surowców.
Trudnych do wykonania questów jest więcej - wszystko zależy od lokalizacji - ja musiałem zapłacić 300 pereł za quest polegający na zwiększeniu rankingu frakcji do określonego poziomu - powód był prosty - skończyły się włości z wojskami frakcji przeciwnej i moją rangą i w zasięgu moich szpiegów. No i też mógłbym czuć się trochę zawiedziony i po raz kolejny pojawia się pytanie: czy twórcy gry liczą na drobne zyski z wpłat początkujących graczy, czy też bardziej zależy im na stałych wpływach od użytkowników długodystansowych? Nie znam się na strategiach finansowych tego typu gier i jeśli ktoś ma większą wiedzę to byłbym wdzięczny za odpowiedź i rozwinięcie tematu. Na chwilę obecną przypomina mi to sklep z niedobrymi lodami - w lato każdy kupi, ale tylko co 20 wróci za kilka dni i kupi drugi raz bo będzie mu smakować.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 24 listopada 2012, 22:55 
Offline
Nowicjusz

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 09:20
Posty: 19
po pierwsze wszystkie jednostki na 3 poziom. i odbierac z misji tylko te ktore sa ci potrzebne do robienia ruin ktore sa potrzebne dla twojego poziomu. Majac kapitana robilem po 6-8 ruin 2 dziennie ze stratami 10-50 tragarzy na jednej ruinie(znikome straty) teraz robie srednio 3-4 ruiny trzeciego poziomu dziennie straty sa troche wieksze ale akceptowalne. Wystarczy chwile pogłówkować i wszystko idzie ogarnąć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 28 listopada 2012, 09:38 
Offline
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 9 października 2012, 21:33
Posty: 75
Lokalizacja: Radomsko
Sharu napisał(a):
po pierwsze wszystkie jednostki na 3 poziom. i odbierac z misji tylko te ktore sa ci potrzebne do robienia ruin ktore sa potrzebne dla twojego poziomu. Majac kapitana robilem po 6-8 ruin 2 dziennie ze stratami 10-50 tragarzy na jednej ruinie(znikome straty) teraz robie srednio 3-4 ruiny trzeciego poziomu dziennie straty sa troche wieksze ale akceptowalne. Wystarczy chwile pogłówkować i wszystko idzie ogarnąć.


No to przelicz takie główkowanie na kilkanaście tysięcy grających tutaj, gra musi być prosta a nie wymagać główkowania.Ma być przyjacielem gracza.
Zgadzam się w kwestii rang.Wczoraj np musiałem poświęcić 1200 asasynów aby oddalić się od marszałka.Też robię średnio 2 ruiny 3 lvl dziennie [na ile pozwala mi czas w grze] i dzięki temu mogę również zredukować punkty rangi przez straty.Ale przecież rozbudowując się pkt idą do góry, bardzo szybko. W moim klanie gracze NIE chcą awansować na kapitana, wcale się im nie dziwie, a gdy się to dzieje natychmiast poświęcają swoje wojska lub coś burzą aby wrócić do najniższej rangi. Uważam, że nasze spostrzeżenia nie wiele zmienią, dlatego że jest nas za mało zgłaszających jakieś uwagi.Więc temat zniknie lub ucichnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 28 listopada 2012, 10:50 
Offline
Marszałek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 29 października 2012, 15:36
Posty: 368
no właśnie takie główkowanie, jak każdy będzie trzymał się niskiej rangi to pewnie że będzie trudno, ale ci co idą śmiało do przodu może i mają teraz trudniej, ale w końcu są pionierami, maja szansę odskoczyć tak daleko, że nikt im później nie zagrozi, a reszta jak jak będzie ich gonić to nie będą już mieli takich problemów, bo po prostu będzie więcej ludzi z wyższymi rangami i będą mieć zupełnie inne "problemy"

_________________
Reflinki:
http://mlgame.pl?state=register_simple&ref=PARTNER_mlfansite
oraz
serwer polski
serwer szwedzki
serwer rosyjski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 29 listopada 2012, 03:49 
Offline
Marszałek

Dołączył(a): poniedziałek, 22 października 2012, 21:00
Posty: 308
Ja też trzymałem się rangi póki nie zauważyłem, że jednak bardziej opłaca się rozwój i to jak najszybszy. Magistra przeskoczyłem w kilka dni, w ciągu których wyczyściłem okolicę z ruin lvl3 całkowicie (łącznie z tymi, które za questa się pokazały). Trochę było szkoda awansować, bo ruiny lvl3 szły bardzo łatwo, ale w lvl4 jest duuuużo więcej surowców. Nawet przy 10 rabunkach na graczach z lvl1 nikt mający najniższą rangę nie jest w stanie przebić jednego wypadu na ruiny wyższych poziomów. Teraz nie zamierzam się cofać - twierdzę, że nie warto.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 29 listopada 2012, 12:10 
Offline
Magister
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 5 listopada 2012, 21:50
Posty: 254
Lokalizacja: Skądinąd
kafel napisał(a):
[...]Teraz nie zamierzam się cofać - twierdzę, że nie warto.

Bo nie warto, masz rację. :) Dobija tylko "siedzenie i pierdzenie w stołek" przez kilka
dni do tygodnia po zmianie rangi, żeby dobić wojska na następny poziom ruin ...
Nuda na maksa :roll:

_________________
Pozdrawiam,
Debren


Verbum sapienti sat est.
__________________________________________________________________
Jeśli szukasz Mentora i chciałbyś lub chciałabyś zostać moim uczniem
(serwer Archon) rozpocznij grę z poniższego odnośnika:
>> Link referencyjny << | Encyklopedia | FAQ | Questy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 15 grudnia 2012, 09:40 
Offline
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 18 listopada 2012, 20:28
Posty: 3
zależy ile budynków postawiono wcześniej do produkcji wojska. Jeżeli rozwijasz sie prawidłowo tj. najpierw 2tysiace tragarzy powiedzmy rozbudowujesz się potem wskakujesz na kapitana i zaczynasz produkowac wojo+ odbierasz nagrody to idzie wzglednie szybko tak mi sie wydaje :). Sa po drodze bonusy do produkcji wojska -50% czasu produkcji. Narzekacie na małą liczbe aktywnych graczy ale nie pomyślał nikt o tym że w "aktywnej strefie" nie ma stepów na których mozna sie osiedlic bo jesli jest 7,8-cropówka to jest to poziom 1szy miasta.
Mnie bardziej irytuje brak wiadomosci o tym jaki jest cel serwera bo taki gracz top5 z 1dna gwiazdka moze sobie siedziec na tym poziomie dożywodnio niezagrożony przez nikogo budować jak najwiecej handlarzy i poprzez handel w zasadzie kupowac perełki Ad mortem defecatem że tak brzydko napiszę. I tutaj już tego rozwoju nie widze jako plusa. Nie wiem jakie wy mieliscie zyski z grabiezy ale ja jednego dnia potrafilem 60 -70 kilo samego drewna ubić w magazynach na pierwszej randze.
Ps. gra strategiczna=główkowanie im go mniej tym mniej atrakcyjna ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 16 stycznia 2013, 04:27 
Offline
Magister
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 18 listopada 2012, 02:57
Posty: 154
Zgadzam się... Tutaj trzeba myśleć i to ostro; tym bardziej jeśli ma się do czynienia z ostrą konkurencją ;) Wrogiem jednak jest czas; bo żeby osiągnąć efekt rzędu 400-500 pereł przychodu na dobę; to trzeba się zdrowo nagłówkować i srodze zaangażować czasowo...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 18 stycznia 2013, 20:15 
Offline
Magister
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 5 listopada 2012, 21:12
Posty: 125
jest encyklopedia oraz dojrzaly gracz ( mam na mysli myslacego juz ) pierwsze co robi zaglada na forum. wiki, zeby sie zorientowac o co chodzi... w tej grze , niestety to nie jest gra dla spoznialskich oraz dla zorientowanych zbyt pozno. Zaloz nowe konto - da sie. aprops systemu wskakiwania na poziomy to zdradze wam ze trzymalam sie kurczowo poziomu 1... z powodu latwosci grabienia, questy? otworzylam zrobilam... pokazala sie czasowka... na szczescie dosyc dluga... zrobilam tez ALE - wiecej nie otwieralam questow dopoki nie mialam wystarczajacej liczby perel z ruin lub z doladowania,ciekawosc to pierwszy ..itd. tutaj uczymy sie na zasadzie prob i bledow nie obwiniajmy tworcow czy adminow za system gry i nasze niepowodzenia... popostu trzeba sie przygotowac i umiec przewidywac...uwazam ze gra jest swietnie zrobiona ..sa minimalne niedociaglosci lub denerwujace bugi , wyobrazcie sobie jakby tak kazdy mogl sie teraz cofac i zrobic questy ktore nie zrobil ... to ja ziekuje ... nie po to sie wysilam i kombinuje zeby zaliczyc swoje czasami poprostu mordujac na sile wojsko zeby zdobyc perly...i zaliczyc quest na czas... byloby to niesprawiedliwe i mam nadzieje ze sie obecny system nie zmieni. z powazaniem vadera

_________________
moja jest ziemia .. jego całe niebo
jestem Jego cieniem, On moją żądzą


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 19 stycznia 2013, 08:59 
Offline
Kapitan

Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2012, 15:23
Posty: 57
A co do rang to na początku wydawały mi się dobrze obliczone w stosunku do punktów. Na trzecim poziomie trochę się podenerwowałem, że nie mogę nic atakować, tylko muszę otworzyć fabrykę wojska, ale dość szybko poziom się wyrównał. Aktualnie na czwartym poziomie nic nie robię tylko lekarze, wojsko, lekarze - ataki wyłącznie z sojusznikiem, a punkty lecą jak głupie. Raczej nie jest zalecane uśmiercenie jednostek, które nie biorą udziału w ataku na IV ruinki (jeśli tak, to coś jest nie halo.. zresztą mam ich tylko 600łącznie). I się zastanawiam czy jak zostanie mi te 30k punktów do następnego poziomu to będę mógł, bez strat liczonych w setkach, atakować te ruiny - http://online.freeware.info.pl/travian.html

_________________
Dawcy Spermy - banknasienia.24tm.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.649s | 13 Queries | GZIP : On ]