My Lands: Black Gem Hunting

My Lands Discussion Board
Teraz jest niedziela, 18 sierpnia 2019, 22:04

Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: piątek, 23 listopada 2012, 16:11 
Offline
Nowicjusz

Dołączył(a): wtorek, 20 listopada 2012, 19:00
Posty: 2
Jest pare minusow tej gry dotyczacych handlu, uniemozliwiajacych praktycznie bogacnie sie na nim. Nie wiem czy to zamysl tworcow, czy niewystarczajace zastanowienie sie nad tematem, jednak wedlug mnie bardzo zuboza gre, sprowadzajac ja do kolejnej klikanki, polegajacej na rozbudowie kopaln, tworzeniu wojska i podboju. i tak w kolko, wszyscy w ten sam sposob.

1. Brak wolnego rynku.

Dlaczego sa jakies okreslone widelki w cenach surowcow? To calkowicie wyklucza mozliwosc tworzenia wielkich imperiow handlowych, opierajacych sie na zakladaniu kolonii w odleglych czesciach swiata, sprowadzaniu tanich towarow kosztem swojego czasu i mozliwosci transportowych i sprzedawaniu i ch drogo w innej czesci. Jaki sens ma roznicowanie wydobycia u roznych ras i na roznych terenach, skoro nie mozna tych roznic wykorzystac w handlu?

2. Bezsensowna idea magazynowania zlota

Biorac pod uwage wartosc i funkcje zlota w tej grze, mowimy raczej o pieniadzu. Fakt, ze za okreslona ilosc zlota mozna kupic 10krotnie mniej kamienia, a jest ono skladowane na tych samych zasadach (zajmuje tyle samo miejsca) to glupota. Nie mowiac juz o tym, ze bezposrednia wymiana towarow miedzy graczami (drewno na kamien) jest niemozliwa. Handel znow staje sie bezsensowny. Pieniadze nie powinny byc przechowywane w magazynach tylko osobno w jakims skarbcu, skoro pelnia taka wlasnie funkcje, a inne mozliwosci pozyskania surowcow droga handlu sa niemozliwe. (Poza opcja wymiana na rynku, ale to nie ma nic wspolnego z handlem)

3. Wieksze roznice w produkcji

Gram krotko, ale zauwazylem, ze sam rozwoj przemyslu w tej grze jest bardzo mozolny, wiekszosc surowca pochodzi poki co u mnie z wykonywania questow, a po przeczytaniu encyklopedii dochodze do wniosku, ze inaczej chyba nie bedzie. niekoniecznie to zle wyjscie ale az prosi sie o zwiekszenie bonusow dla poszczegolnych ras i zmiane dwoch powyzszych rozwiazan.

Wysililem sie na tego posta tylko dlatego ze cale mnostwo rozwiazan w tej grze jest bardzo ciekawych, szkoda, ze nie wykorzystuje sie w pelni ich potencjalu. Jesli w ktoryms miejscu sie pomylilem, prosze o sprostowanie, gram w ta gre krotko, byc moze jest cos, czego nie wiem, albo nie zauwazylem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 23 listopada 2012, 18:56 
Offline
Marszałek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 29 października 2012, 15:36
Posty: 368
moje zdanie na ten temat:
ad1. a) nie ma zróżnicowania świata bo gdyby było to chcąc atakować kogos z przeciwnej frakcji miałbyś kawałek drogi, wtedy to dopiero byłaby nudna gra,
b) gdyby nie było widełek to pewnie multikont byłoby mnóstwo, i teraz sprzedając poniżej ceny średniej masz więcej kupujących ale tracisz w rankingu (w rankingu uwzględniona jest cena średnia)
ad2
nie zawsze magazynowanie złota jest dobre, inne surowce są również ważne (bez nich nic nie zrobisz nawet mając pełne magazyny złota)
ad3 wiekszość surowców bedzie pochodziła albo z grabieży (od innych graczy) albo z ruin (to tez grabież) albo z kopalni i szybów tam produkcja jest o wiele szybsza, bo w sumie kto wydobywa kamień w mieście? tam raczej powinny stać domy i mieszkania ewentualnie hipermarkety na osiedlach :)

_________________
Reflinki:
http://mlgame.pl?state=register_simple&ref=PARTNER_mlfansite
oraz
serwer polski
serwer szwedzki
serwer rosyjski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 23 listopada 2012, 19:30 
Offline
Nowicjusz

Dołączył(a): wtorek, 20 listopada 2012, 19:00
Posty: 2
netkasa napisał(a):
moje zdanie na ten temat:
ad1. a) nie ma zróżnicowania świata bo gdyby było to chcąc atakować kogos z przeciwnej frakcji miałbyś kawałek drogi, wtedy to dopiero byłaby nudna gra,
b) gdyby nie było widełek to pewnie multikont byłoby mnóstwo, i teraz sprzedając poniżej ceny średniej masz więcej kupujących ale tracisz w rankingu (w rankingu uwzględniona jest cena średnia)


ze zroznicowaniem akurat nie chodzilo mi o jakis silniejszy podzial, chociaz to tez byloby ciekawe. chodzilo mi raczej o to, ze jak tylko w ktoryms miejscu pojawiloby sie kilku naprawde mocnych dostawcow jakiegos surowca, ceny w tym miejscu bylyby nizsze, a gdzies, far far away moglaby wytworzyc sie sytuacja w ktorej na ten surowiec nikt nie kladlby nacisku. wtedy daloby sie zarabiac na roznicach cen, gdyby nie widelki. ogolnie nienawidze takich sztucznych ograniczen w grach. to po prostu psuje przyjemnosc z gry, kiedy nie mozesz wykorzystac jakiejs mozliwosci, ktora moglaby ci przyniesc przewage, jesli masz dobry plan. a jesli to ma sluzyc walce z multikontami, to moze wszyscy przeniesmy sie na farmville i olejmy cala rywalizacje, tylko to juz niewiele bedzie dla mnie mialo wspolnego z gra.

netkasa napisał(a):
ad2
nie zawsze magazynowanie złota jest dobre, inne surowce są również ważne (bez nich nic nie zrobisz nawet mając pełne magazyny złota)
ad3 wiekszość surowców bedzie pochodziła albo z grabieży (od innych graczy) albo z ruin (to tez grabież) albo z kopalni i szybów tam produkcja jest o wiele szybsza, bo w sumie kto wydobywa kamień w mieście? tam raczej powinny stać domy i mieszkania ewentualnie hipermarkety na osiedlach :)


nie chodzi o magazynowanie zlota, tylko o funkcje jaka pelni w tej grze. to nie jest towar - zloto, tylko waluta. jakakolwiek wymiana handlowa jest przeprowadzana przy uzyciu zlota, wiec jest ono waluta. jego wartosc w stosunku do surowcow jest nikla ale jest niezbedne do handlu. rozsadniej by to wygladalo, jakby wymiana handlowa mogla sie odbywac bez posrednictwa zlota, ale tak nie jest. dlatego, zeby kupic odpowiednia ilosc kamienia, potrzebujesz 10 krotnie wiekszego magazynu, zeby miec miejsce na odpowiednia ilosc zlota ze sprzedazy innych surowcow. to troche chore, nie sadzisz? nagle okazuje sie ze sam koszt magazynow, ktore musisz postawic, sprawia ze cala transakcja jest nieoplacalna.

i wlasnie o to mi chodzi, ze sprowadzanie gry do produkcji i grabiezy, przy innych ciekawych zalozeniach, to po prostu marnowanie jej potencjalu i robienie z calosci czegos jak farmville. klik, klik, klik, wysylam atak, klik, klik, klik, nastepny atak.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 23 listopada 2012, 22:37 
Offline
Kapitan

Dołączył(a): poniedziałek, 29 października 2012, 14:22
Posty: 92
Jest bohater co umożliwia handel na większą skalę jak też znacząca rozszerza możliwe widełki.

Trochę dziwnie, że najtańszym surowcem i najbardziej powszechnym jest złoto. :)
Te góry złota, które zajmują więcej niż drewno i kamień razem wzięte. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 20 lutego 2014, 21:31 
Offline
Moderator

Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2012, 22:46
Posty: 117
przekazano dalej


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.139s | 11 Queries | GZIP : On ]